Halaman

Khamis, November 07, 2013

UMRAH ala Back Packer Termurah

Semasa saya googling dan Searching tentang UMRAH cara back pack, banyak maklumat yang di perolehi dari warga Indon, saya bukan bermaksud memuji warga Indon yang tabah mengerjakan UMRAH melalui cara ini, cuma sekadar teruja di atas keberanian dan kesungguhan mereka walaupun menghadapi sedidikit kekurangan kewangan. Forum yang saya maksudkan ini datang dari seorang surirumah Indon.

Kepada warga Malaysia yang telah Allah limpahkan rezeki berlimpah ruah, sama-samalah kita menanam niat untuk ketanah suci dan seterusnya mengerjakan UMRAH. Kepada yang kurang sedikit dari segi kemanpuan kewangan, cara UMRAH ala Back Packer adalah menjimatkan. Entri sebelum ini ada memaparkan perbelanjaan asas semasa di Mekah dan Madinah dengan bayaran RM1800. Dengan belanja senayak itu untuk meliputi penginapan, makan-minum dan pengangkutan semasa di Tanah Suci, ianya sangat murah dan lebih dari berpatutan. Bayangkan jika anda mendapat kos penerbangan sekitar RM900 yang pernah di tawarkan oleh AirAsia bagi sektor KUL/JED/KUL. Anda boleh kira sendiri berapakah jumlah yang akan anda belanjakan. Mungkin perbelanjaannya lebih rendah dari anda menlancong ke BALI ataupun ke Vietnam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda setelah membaca artikal di dalam web ini. Dengan komen itu saya dahulukan dengan ucapan terima kasih dan sila kunjungi lagi web ini.