Perhatian

Hadis Nabi Muhammad s.a.w :

"Satu umrah ke satu umrah menghapuskan dosa di antara keduanya, dan haji yang mabrur tiada balasan baginya melainkan syurga."
Blogger TIDAK menyediakan atau menganjurkan apa-apa pakej UMRAH mahupun pakej pelancungan bentuk lain. Sebarang maklumat yang di paparkan di sini adalah sekadar pandangan serta panduan mengikut pendapat admin dan pembaca jika ada pengunjung yang mengalami apa-apa kerugian akibat membaca blog ini adalah menjadi tanggungjawab pembaca itu sendiri. Sebarang komen dalam hal berkaitan umrah back packer adalah di alu-alukan bagi membantu rakan taulan melaksanakan UMRAH secara termurah, bagaimanapun janganlah komen yang boleh menyinggung perasaan mana-mana pihak. Terima kasih dan berkunjunglah selalu ke blog ini.

Malaysian Ringgit Calculator

Carian

Jumaat, Ogos 29, 2014

HIMPUNAN CATATAN JEMAAH UMRAH cara PERSENDIRIAN

Di sini saya cuba menghimpunkan catatan dari pelbagai sumber yang saya search di alam google. Tujuan himpunan ini di buat adalah untuk menyakinkan bahawa umrah cara persendirian memang telah di lakukan sejak dahulu, kini dan akan lebih banyak lagi di masa akan datang.

Sebelum meneruskan catatan ini, tidak lupa juga saya ingin memaklumkan bahawa saya ada mewujudkan kumpulan whatsapp khas untuk Umrah Persendirian (UP) dan group pertama telahpun mencecah 50 orang (maksima). Kini di buka pula group 2. Mungkin ada yg akan tanya kenapa tidak di buka sistem group yang lain, jawab senang saja iaitu saya sudah wujudkan telegrem atas nama yang sama tetapi semua member di sana tidak mahu berpindah dengan alasan telegrem tidak mesra pengguna. Kepada mana-mana pembaca yang ingin menyertai group Umrah Persendirian  adalah di alu-alukan dengan cara menghantar email kepada umrahsenang@gmail.com dengan menyatakan no whatapp saudara-saudari. Penyertaan ke whatsapp UP tanpa syarat dan untuk soal umrah persendirian sahaja. Tidak perlu atau semestinya melakukan umrah cara UP. Ianya sebagai pengentahuan dan mungkin berguna di masa akan datang.

Saya berikan nota singkat sahaja, untuk membaca sepenuhnya di harapkan pembaca semua dapat ke web/blog mereka yang berkaitan.


1. Pengalaman Umrah Persendirian  Pn Dayang

http://dayanghanizah.blogspot.com/2010/04/pengalaman-umrah.html 
 Pn Dayang bersama anak-anaknya semasa Umrah Persendirian

http://dayanghanizah.blogspot.com/2010/04/pengalaman-umrah.html
Suami Pn Dayang


Memandangkan I & my family ke Mekah sendiri, tidak mengikuti group package, jadi kami tidak melawat ke Madinah. Dari Jeddah kami terus ke Mekah. From Jeddah Airport, kami menaiki taxi yang disediakan oleh Rayhar Travel untuk sampai ke tanah suci Mekah. Perjalanan dari Jeddah ke Mekah mengambil masa selama sejam...

Kami tiba di Tanah Suci Mekah around 11 malam. Di Mekah, kami menginap di Hilton Hotel Mecca.

Jika pembaca semua ingin mengetahui bagaimana pengalaman umrah tanpa agen atau di Umrah Persendirian yang telah di lakukan oleh pn Dayan, suaminya serta dua anak-anak yang comel tu kenal baca seterusnya.



 
Sesiapa yang pernah menunaikan umrah, sudah pasti akan merindui Kaabah dan akan berusaha untuk menunia umrah lagi. Ini juga terjadi denganSweet Princess dan suaminya.
 Sweet Princess ini memang kaki jalan, semua ceruk di dunia ini dia dah teroka dan kalau kata dia pergi umrah cara UP pun taklah heran sangat, apatah dia juga pernah menunaikan umrah sebelum membuat umrah cara UP.


 Sweet Princess

 Sweet bersama suaminya


Alhamdulillah, last month we all dapat AA promo ticket ke Jeddah. Cuma RM700++ je sorang. Secara kebetulan, my sis Ila tergerak hati nak check AA ticket ke Jeddah. Tengok2 tgh promo. Terus we all booked untuk bulan December ni. Ni kiranya umrah musim sejuk la. Yang bestnya dapat dua tahun terus kat Makkah. Pegi December 2013, balik January 2014..:-)


Masa I baca experience orang yang pegi sendiri ni, I tertarik dengan satu perkongsian. Dia pergi bertujuh. The total cost was RM25K. Duduk pulak dekat Hilton yang hanya 20m dari Masjidilharam. So, kiranya sorang dalam RM2K++ je.

Sesungguhnya DIA maha mendengar. Hari tu I ada bagitau kat Hubby, bestnya kalau dapat pegi bulan December coz ada ustaz yang pegi masa ni cakap tak ramai orang. Budak2 pun siap boleh main kat Hajar Aswad. Bila we all book tiket tu terus tekan bulan December coz tak tau pulak bulan lain pun ada promo. I shared with my friends about this promo. Ada yang booked bulan Feb & March 2014. So, memang rezeki we all dapat bulan December.

Bagi mengetahui cerita beliau berumrah tanpa agen kenalah baca cerita seterusnya di sini.




Akan di update pada masa akan datang

Tiada ulasan:

Catatan Popular



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Visitor Umrah Persendirian