Perhatian

Hadis Nabi Muhammad s.a.w :

"Satu umrah ke satu umrah menghapuskan dosa di antara keduanya, dan haji yang mabrur tiada balasan baginya melainkan syurga."
Blogger TIDAK menyediakan atau menganjurkan apa-apa pakej UMRAH mahupun pakej pelancungan bentuk lain. Sebarang maklumat yang di paparkan di sini adalah sekadar pandangan serta panduan mengikut pendapat admin dan pembaca jika ada pengunjung yang mengalami apa-apa kerugian akibat membaca blog ini adalah menjadi tanggungjawab pembaca itu sendiri. Sebarang komen dalam hal berkaitan umrah back packer adalah di alu-alukan bagi membantu rakan taulan melaksanakan UMRAH secara termurah, bagaimanapun janganlah komen yang boleh menyinggung perasaan mana-mana pihak. Terima kasih dan berkunjunglah selalu ke blog ini.

Malaysian Ringgit Calculator

Carian

Follow by Email

Sabtu, November 09, 2013

Umrah Backpacker, Rasakan Perbezaan Perjalanan Spiritual Dari Kebiasaan

JOMUMRAH. JOMUMRAH. 
Semua umat Islam MALAYSIA masa kini mampu menunaikan UMRAH termurah dan jimat. Anggaran perbelanjaan tidak melebihi RM2999.00 dgn cara Backpacker


Bila kita hendak menunaikan UMRAH, tentulah sibuk mempelajari RUKUN dan WAJIB Umrah serta pelbagai DOA yang berkaitan. Tentulah pelbagai persediaan lain juga di perolehi termasuk memilih penganjur atau traval agen yang popular atau yang di kenali akan khidmatnya.

Kebelangkangan ini timbul pula penipuan yang melibatkan penganjuran umrah. Di janjikan umrah dengan pakej yang rendah, ramailah yang menyertainya dan tiba waktu yang di janjikan, maka pemergian tidak berlaku. Penganjur atau syarikat yang berkaitan akan mula memberikan alasan atau minta bersabar dan tungu, tunggu dan tunggu. Aakhirnya terbongkar bahawa syarikat berkaitan sebenarnya berniat mengaut untung yang tinggi dengan menipu ribuan yang berhasrat menggunakan perkhidmatan mereka. Kes ini telahpun di kesan dan di anggarkan melibatkan RM puluhan juta.



Berikut adalah sedutan dari sesuatu pengalaman sesaorang yang telah melakukan UMRAH back packer


Harga mahal tak menjadi halangan bagi umat yang ingin mengunjungi Tanah Suci. Salah satu solusinya yaitu, dengan menjalankan umrah secara backpacker. Salah seorang yang pernah menunaikan umrah secara backpacker, Herman, mengaku sangat senang bisa memenuhi dahaga spiritualnya ke Masjidil Haram dan Masjid Nabawi.

Apalagi perjalanan yang dilakukannya cukup unik dengan menempuh jalur berbeda dibanding jamaah pada umumnya. "Pilihan memilih paket ini, pertama karena murah. Kedua, karena ingin menikmati perjalanan spiritual dengan cara beda," ujarnya, Selasa (16//7).

Herman mengaku, hal yang paling terasa saat menjalani umrah paket hemat adalah badan terasa lebih capai. Namun, karena sejak awal memang ingin menanggung risiko dengan memilih paket backpacker, ia senantiasanya menikmati setiap momen di Tanah Suci.

Ia berkisah, dalam rombongannya pernah ada seorang bapak yang mengeluh kelelahan karena badannya sakit. Namun setelah diingatkan agar tidak mengeluh dan ikhlas menjalani semua, bapak itu tiba-tiba bertemu orang Arab yang fasih berbahasa Indonesia. Oleh orang Arab, bapak itu diberi minuman air mineral.

"Setelah menenggak beberapa teguk, sang bapak langsung sembuh penyakitnya. Inilah hikmah ikut umrah backpacker," katanya.

Herman menyarankan, agar orang berusia di atas 40 tahun tidak mengambil paket murah. Karena selain cukup merepotkan juga memang menguras energi. Dari pada selama perjalanan hanya mengeluh hingga membuat ibadah umrahnya terganggu, lebih baik mengambil paket reguler.


Catat Ulasan

Catatan Popular



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Visitor Umrah Persendirian