Perhatian

Hadis Nabi Muhammad s.a.w :

"Satu umrah ke satu umrah menghapuskan dosa di antara keduanya, dan haji yang mabrur tiada balasan baginya melainkan syurga."
Blogger TIDAK menyediakan atau menganjurkan apa-apa pakej UMRAH mahupun pakej pelancungan bentuk lain. Sebarang maklumat yang di paparkan di sini adalah sekadar pandangan serta panduan mengikut pendapat admin dan pembaca jika ada pengunjung yang mengalami apa-apa kerugian akibat membaca blog ini adalah menjadi tanggungjawab pembaca itu sendiri. Sebarang komen dalam hal berkaitan umrah back packer adalah di alu-alukan bagi membantu rakan taulan melaksanakan UMRAH secara termurah, bagaimanapun janganlah komen yang boleh menyinggung perasaan mana-mana pihak. Terima kasih dan berkunjunglah selalu ke blog ini.

Malaysian Ringgit Calculator

Carian

Jumaat, Februari 14, 2014

Cara Membuka Website Yang Disekat



Written By wadud duad on Wednesday, June 15, 2011 | 11:08 AM
Korang pernah tak masuk dalam satu2 web nieh tapi tak boleh nak masuk, kalau kat Indo akan kata macam ni "Akses di tolak". Yeps itu perkara biasa, kemungkinan web yang korang nak masuk tuh telah diblock oleh Admin (jarang sangat) atau pengelola penggunaan internet WIFI macam dekat campus2 dan mungkin jugak sengaja diblock oleh para HACKER.. Hacker Anonymous? hehehehe..


So.. selama wadud pernah berkecimpung dalam dunia maya (yang macam kat atas tuh), ada beberapa pengalaman wadud ingat lagi sampai sekarang yang boleh korang guna sebagai alternatif lain untuk membuka website yang disekat. Sebenar macam2 cara boleh korang guna, software, website tertentu ataupun kalau korang hebat buat la scripts sendiri.. (pergh).





Pernah jugak orang tanya wadud, dud.. camne nak bukak FB ni.. tak dapat permission la.. so salah satu cara dia :


1. http : http://www.facebook.com/ ubah menjadi https://www.facebook.com/. (http kepada https)


2. Antara web yang korang boleh try untuk surf secara private :


- http://www.bypassthat.com/.
- http://hidemyass.com/.


Untuk web kedua (http://hidemyass.com/) memang terbukti berkesan.. hehe.. dan dalam website itu jugak korang boleh dapatkan begitu banyak PROXY-PROXY fresh lagi.. PROXY fresh ni kalau korang nak tutup IP @ data2 sebenar korang dari dikesan.


Contohnyer.. dalam campus korang dilarang untuk membuka laman sosial Facebook dan kalau dikesan maka akan dikenakan hukuman berat. Jadi PROXY fresh tadi lah korang gunakan sebagai ganti PROXY asal korang. (kebanyakan budak hacker pakai taktik ni). Tu dulu skang tak tau la pulak.


3. UltraSurf Software. Kalau nak try boleh download kat SINI.


Sekian sedikit info dari wadud untuk korang.. ni berdasarkan pengalaman yang very2 small selama wadud pernah menceburi kehidupan dunia maya neh.. hehehe.. korang boleh jer cuba mana2 yang boleh. Member wadud cuba cara yang kedua dan berjaya masuk ke website yang telah disekat tadi. ^_^

Tiada ulasan:

Catatan Popular



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Visitor Umrah Persendirian