Perhatian

Hadis Nabi Muhammad s.a.w :

"Satu umrah ke satu umrah menghapuskan dosa di antara keduanya, dan haji yang mabrur tiada balasan baginya melainkan syurga."
Blogger TIDAK menyediakan atau menganjurkan apa-apa pakej UMRAH mahupun pakej pelancungan bentuk lain. Sebarang maklumat yang di paparkan di sini adalah sekadar pandangan serta panduan mengikut pendapat admin dan pembaca jika ada pengunjung yang mengalami apa-apa kerugian akibat membaca blog ini adalah menjadi tanggungjawab pembaca itu sendiri. Sebarang komen dalam hal berkaitan umrah back packer adalah di alu-alukan bagi membantu rakan taulan melaksanakan UMRAH secara termurah, bagaimanapun janganlah komen yang boleh menyinggung perasaan mana-mana pihak. Terima kasih dan berkunjunglah selalu ke blog ini.

Malaysian Ringgit Calculator

Carian

Jumaat, Mac 14, 2014

cheap-flights-to-jeddah from KLIA - sesuai untuk Umrah Persendirian

Jeddah adalah bandar kedua terbesar di Arab Saudi dan terletak di pantai Laut Merah. Bandar ini dikenali sebagai 'Pengantin Laut Merah' Jeddah dan ia juga merupakan satu pintu masuk utama untuk menunaikan haji ke Mekah dan Madinah, menjadikannya destinasi popular untuk pelawat. Tempah penerbangan murah ke Jeddah sekarang dengan nasair.

Umrah Persendirian

Nas Air juga boleh di tempah untuk terus ke Madinah


TARIKAN JEDDAH 

Apabila anda di Jeddah memastikan penginapan anda termasuk lawatan ke Jeddah Fountain ¬ - cermin mata air mencapai 850 kaki di atas Laut Merah. Satu lagi tarikan utama di bandar adalah Rumah Naseef, satu mercu tanda yang terkenal di mana puak Naseef yang digunakan untuk hidup dan di mana Raja Abdul Aziz dikatakan telah membina tanjakan di dalam dan bukannya tangga supaya unta boleh berjalan ke tingkat atas.


Umrah Persendirian


BELIBELAH DIJEDDAH 

Jeddah adalah letaknya  15 pusat membeli-belah tetapi yang lebih popular adalah Pusat Beli-belah Laut Merah, Mall of Saudi, Oasis Mall, Sewari Landmark dan Serafi Mega Mall. Di sini anda akan mencari jenama antarabangsa popular serta butik Bahasa Arab sila peruntukan satu atau dua hari ke kedai di situ.


MAKAN DALAM JEDDAH 

Bandar kosmopolitan merupakan hub belibelah. Ketika datang ke tempat restoran dengan pelbagai restoran termasuk murah dan ceria untuk pilihan. Terdapat juga pelbagai tempat dengan masakan dengan makanan tradisional Arab yang ditawarkan dan juga makanan segera Amerika Syarikat.



PENGANGKUTAN DAN DARI JEDDAH LAPANGAN TERBANG


flynas tiba di Terminal Selatan di Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdulaziz, yang terletak 19km dari pusat bandar. Sebaik sahaja anda berada di dataan, mod pandangan yang terbaik ialah pengangkutan teksi dan kereta untuk disewa. bas SAPCO juga boleh di dapati


Teksi boleh didapati 24 jam sehari namun kebanyakan daripada mereka tidak di lengkapi metred, jadi berunding tambang sebelum anda naik.

Hotel JEDDAH 

Sama ada anda dalam perjalanan perniagaan cepat atau percutian keluarga terdapat pelbagai hotel yang berbeza yang ditawarkan.


          Sheraton Jeddah Hotel

Radisson Blu Royal Suite Hotel, Jeddah

Umrah Persendirian



Klik di sini untuk menempah penginapan anda.



CUACA DI JEDDAH 

Jeddah, seperti bandar-bandar lain di tepi pantai di Arab Saudi, adalah panas dan lembap sebahagian besar tahun. Masa terbaik untuk melawat bandar ini atas bulan-bulan sejuk setiap tahun, iaitu dari Oktober sehingga Mei, dengan suhu meningkat kepada 50 darjah pada musim panas.



Suhu semasa di Jeddah



PERISTIWA DI JEDDAH 

Jeddah acara tahunan termasuk Makanan Arab , Hotel & Hospitaliti Saudi (Mei), Indeks (November), Perkahwinan Saudi (Disember) dan Pameran Perdagangan Antarabangsa Jeddah (Disember).

    Umrah Persendirian

Umrah Persendirian   
   Umrah Persendirian

Tiada ulasan:

Catatan Popular



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Visitor Umrah Persendirian